A négyméteres egyterűek kategóriája a következő, ahol a koreaiak megpróbálják lemosni a konkurenciát Európában. A módszer ugyanaz, mint korábban a Cee'd esetében: készítettek egy kellemes külsejű, bár nem különösebben feltűnő autót, amely belső értékeivel meggyőzheti a vásárlókat arról, hogy a még mindig ismeretlenül csengő márkanév vállalható járműveket takar.
A Venga méretei alapján a Cee'd család és a Rio közé illeszthető: 4,089 méteres hossza alapján inkább kisautónak mondanánk, de a sarkokba helyezett kerekek miatt térkínálatában inkább a kompakt családi modellekre emlékeztet – 2,615 méteres tengelytávja és 1,6 méteres magassága legalábbis erre enged következtetni. A kategória elvárásainak megfelelően a hátsó üléssor is hosszirányban állítható, 60:40 arányban osztott, és egy síkba fektethető a csomagtér padlójával, így a rendelkezésre álló hely optimális kihasználásának nincs akadálya. A térérzet ráadásul tovább javítható a nagyméretű tetőablakkal.
A lemezek alatt a Hyundai csoport más modelljeiből már ismert műszaki megoldásokat találjuk. A Venga 1,4 és 1,6 literes, 75 és 115 lóerő közti teljesítményű négyhengeres benzin- és dízelmotorokat kap, amelyek megfelelnek az Euro5 károsanyag-kibocsátási normának. Némelyik motorhoz ráadásul elérhető lesz az ISG névre keresztelt motorleállító és újraindító rendszer, amely zsúfolt városi forgalomban tovább csökkenti az autó fogyasztását és károsanyag-kibocsátását.
A Kia új típusának persze nem lesz egyszerű dolga, hisz a kis egyterűek piaca már most is meglehetősen zsúfolt. A Venga olyan ellenfelekkel kerül szembe, mint a Citroën C3 Picasso, a Renault Grand Modus vagy a Nissan Note, sőt, várhatóan még az idén megérkezik az Opel Meriva második generációja is.