Az öregecske, nyolcszelepes alapmotort az Audi is nyugdíjba küldi, helyette a vadiúj 1,2 literes TSI turbómotor kerül.
A vén, 1,6 literes, 102 lovas motor már hat éve, a jelenlegi A3-as bemutatójakor sem számított valami modernnek, így ideje volt lecserélni valami korszerűbbre. A legkisebb TSI-motort pedig épp erre szánta a Volkswagen csoport: a teljesítménye hasonló, mint az elődjéé, 105 lóerő, viszont a csúcsnyomatéka 148 helyett kerek 200 Nm, ami kisebb fordulatszámnál is tűrhető dinamikát ígér, és emellett még takarékos is. Az A3-asban az Audi szerint megelégszik 5,5 liter benzinnel 100 kilométeren, vegyes ciklusban, és az átlagos szén-dioxid-kibocsátása is csupán 127 g/km. Az új motorral, ha nem is sokat, de gyorsult is az alapmodell, 11,7 helyett 11,1 másodperc alatt érheti el a százas tempót, és 185 helyet 190 km/h a végsebessége.
Egyelőre nem tudjuk, hogy változik-e az A3-as alapára a kisebb, de komplikáltabb felépítésű motor miatt, viszont azt már elárulták, hogy a forgalmazása 2010 tavaszán kezdődik egész Európában.