Az eddig használt Volkswagen motort a Mercedes négyhengeresével váltják fel az Európában kínált Dodge crossoverben, és végre az autó belsejét is barátságosabbá tették.
Az új dízel valamivel nagyobb hengerűrtartalmú, 2 helyett 2,2 literes, és erősebb is, mint a korábban használt 140 lovas VW motor: a csúcsteljesítménye 163 lóerő, a legnagyobb forgatónyomatéka pedig 320 Nm. Ennek következtében 1,5 tonnára nőtt a dízel Caliberrel vontatható utánfutó maximális tömege, ugyanakkor valamelyest csökkent az autó átlagfogyasztása: 6,1 helyett 5,8 liter gázolajat nyel el 100 kilométeren, vegyes ciklusban.
A motorcserén felül a 2010-es modellévre átdolgozták az autó belső terét is: a Caliber számtalan kritikát kapott igénytelen anyagai és barátságtalan műszerfala miatt, így a Chrysler tervezői igyekeztek javítani az összhatáson. A műszerfal sokkal kellemesebb hatású, sötét műanyag burkolatot kapott, a korábbi kályhaezüst színű, rideg felületekből csak néhány díszítőelem maradt. Az összkép rengeteget javult, vizuálisan legalábbis biztosan, az viszont csak testközelből derül majd ki, hogy az összeszerelési minőségen és a tapintásérzeten is sikerült-e javítani.
Nem valószínű, hogy az átdolgozás után hirtelen kapkodni kezdenek majd a Dodge belépőmodellje után, de legalább némi halvány reményt adhat, hogy a típus piacképes marad, míg a Fiat-alapú utódmodellek el nem készülnek.