Alfa MiTo is Multiair turbómotort kap
Tizenöt lóerővel és 9 km/h-val több, fél literrel és négy tizedmásodperccel kevesebb. Ennyit számít a legkisebb Alfában az új, változó szelepvezérlésű turbómotor.
Az elektrohidraulikus szelepvezérlésű Multiair turbómotor először a gyengébbik, 120 lóerős 1,4 literes turbómotort váltja fel a MiTóban. Az új motor, amelyben hengerenként külön szabályozzák a szelepek nyitási idejét, 135 lóerős lett. Így 8,4 másodperc alatt gyorsítja a kisautót 100 km/h-ra, a végsebesség pedig 207 km/h-ra emelkedett. Ugyanakkor a motor fogyasztása is csökkent: a vegyes ciklusban mért átlag 100 kilométeren 6,1-ről 5,6 literre csökkent, az átlagos szén-dioxid kibocsátás ezzel párhuzamosan 145-ről 129 g/km-re mérséklődött.
Később további Multiair motorok érkezése várható: úgy tudjuk, az 1,4 literes turbómotor erősebb, 155 lóerős lóerős változatát is felváltják még az idén egy azonos hengerűrtartalmú, de 170 lóerős motorral, később pedig lassanként a nagyobb benzines, és a dízelmotorokban is bevezetik az új szelepvezérlési technikát.