Alfa MiTo QV: megjöttek a lóerők
A legkisebb Alfa elég sportos jelenség, ehhez képest hiányzott egy igazán harapós csúcsmodell. Mostanáig.
A 230 lóerős GTA fejlesztését ugyan felfüggesztették, de azt alighanem az olaszok is érezték, hogy 155 lóerő nem lesz elég, ha nem akarnak csalódást okozni azoknak, akik az Alfa Romeo márkától valóban dinamikus vezetési élményt várnak. El is készítették a Quadrifoglio Verde kivitelt, amely erősebb turbómotort, és sportosabb hangolású, állítható csillapítású futóművet kapott. Itt is ugyanazt az 1,4 literes turbómotort találjuk, mint manapság a legtöbb erősebb Fiatban és Alfában, de egy vadonatúj, 170 lóerős változatot, az új Multiair szelepvezérléssel. A végeredmény: az autó hét másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, miközben az átlagfogyasztás is meglepően alacsony maradhat. A MiTo QV a gyári adat szerint 4,8 liter benzinnel teszi meg a szabványos vegyes ciklus 100 kilométerét, és csupán 139 gramm szén-dioxidot bocsát a levegőbe kilométerenként.
A külsőségek nem igazán jelzik, hogy a legfürgébb MiTót látjuk: csupán a 17 hüvelykes alufelnik, a belső tér néhány részlete, és a QV modellek jellegzetes, négylevelű lóherés jelvényei alapján ismerhető fel az új típusváltozat.