A franciák összeraktak egy tanulmányt a legendás 2CV formavilágára alapozva, de a lényeg, az eredeti autó lezser, vicces karaktere mintha hiányozna.
A DS Revolte tanulmánnyal a Citroën egyértelműen azt teszteli, hogy hogyan fogadna a közönség egy múltidéző formatervű típust. A fotók alapján azonban úgy tűnik, a tervezőknek nem csak azt az utasítást kellett végrehajtaniuk, hogy a Kacsa karakterét elevenítsék fel, de valaki a marketing-osztályon úgy vélte, az autónak sportosnak kell lennie. Nos, az lett, de ezzel mintha épp a lényeg veszne el: a keskeny, billegős, gülüszemű Kacsából olcsósága és praktikus mivolta mellett épp azért lett sláger, mert franciásan könnyed volt, mindenféle agresszivitás nélkül. Így viszont épp a lényeg veszett el.
Pedig sok részlet stimmel: a hosszú, íves motorháztető, az ajtókat körülfogó ív és a teljesen nyitható tető. Ráadásul a hátul felfüggesztett hátsó ajtók és a B oszlop nélküli kialakítás is praktikusnak tűnik, bár ez az a megoldás, amelyet jobbára csak koncepcióautókon látni, sorozatgyártmányokon csak elvétve.
A képeken kívül egyelőre nem közöltek más információkat a tanulmányról, ahogy még az sem teljesen világos, hogy a Citroënnek vannak-e a DS Revolt gyártására vonatkozó tervei. Ugyanakkor a francia gyártó régóta emlegeti a 2CV feltámasztásának tervét, és ez az első eset, hogy mutatnak is valamit, ami akár gyártásba is kerülhetne, bár az az érzésünk, nem ártana egy picit csiszolni a terveken, hogy a siker ne maradjon el.