A konnektorból is tölthető változat tisztább, és fenntartani is olcsóbb, bár egyelőre viszonylag kevés készül belőle, elsősorban kísérleti célra.
A Toyota a Frankfurti Autószalonon mutatja be a Prius Plug-in Hybrid változatát, amely első pillantásra alig különbözik a boltban kapható kiviteltől. Az egyetlen látható differencia, hogy az autó elején egy elektromos csatlakozót is kialakítottak, amelyből közvetlenül is tölthetők az akkumulátorok. Erre a sorozatgyártású változatban használt Ni-MH akkuk nem alkalmasak, így ugyanakkora, de valamivel nagyobb kapacitású és könnyebb Li-ion akkucsomagot építettek a konnektoros Priusba. Így viszonylag hosszabb lett a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság: kerek 20 kilométert mehet az autó a benzinmotor beindítása nélkül, majdnem kétszer annyit, mint a szériamodell.
A kis akkumulátor-kapacitás és a vegyes hajtás miatt a Prius Plug-in Hybrid nem nevezhető kiterjesztett hatótávolságú elektromos autónak, mint a Chevrolet Volt, de ennek a megoldásnak is vannak előnyei: a kevesebb cellával egyrészt olcsóbb, másrészt 220 voltos hálózatból akár másfél óra alatt újratölthető az akkucsomag. A Toyota átlagfogyasztást ugyan nem adott meg, viszont azt mondják, a prototípussal 60 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátást mértek, ami becsléseink szerint nagyjából 2 literes átlagfogyasztásnak felel meg 100 kilométeren.
A Toyota egyelőre igen óvatosan kezeli konnektoros hibrideket, elsősorban a Li-ion akkumulátorok érzékenysége és magas ára miatt: egyelőre csupán egy 500 autóból álló tesztflottát állítanak fel, amelynek egy része, 150 Prius Európa útjait rója majd, abból a célból, hogy a Toyota fejlesztői adatokat gyűjthessenek az autók viselkedéséről hétköznapi körülmények között.