A Type 124 jelzésű középmotoros versenygép Audikkal, Aston Martinokkal, BMW-kkel és Porschékkel kelhet birokra a hosszú távú sportkocsiversenyeken.
Az Evora felépítése eleve közel áll a telivér versenyautókéhoz: középmotoros építésű, könnyű alumínium vázszerkezet köré épül, de ahhoz, hogy valóban versenyképessé váljon, alaposan át kellett dolgozni néhány részletet. Elsősorban a 3,5 literes Toyota V6-os szorult némi teljesítménynövelésre. Az alaphelyzetben 280 lóerős motorban bőven vannak még tartalékok: a versenyváltozat állítólag bő 400 lóerős lesz. Ráadásul alapos fogyókúrának is alávetik az autót: akár 200 kilogrammot is faraghatnak a tömegéből. A végleges adatokat persze az FIA versenyszabályai határozzák meg: a Lotus szerint a végleges versenygép tömege 1200 kilogramm alatt lesz.
A kötelező elemeken túl – amilyen a 120 literes biztonsági üzemanyagtartály, a szabványos bukókeret, vagy a beépített tűzoltórendszer – a legtöbb változtatás a versenyképesség növelését célozza. A futóművet állítható lengéscsillapítókkal és kanyarstabilizátorokkal, a fékrendszert hatdugattyús féknyergekkel, a karosszéria aerodinamikai tulajdonságait karbonszálas műanyag diffúzorral és légterelőkkel javítják. A fékrendszert is lecserélik, a versenyautóba hatdugattyús AP féknyergek kerülnek, és a Bosch verseny-ABS-ét is beépítik. A felniket 18 hüvelyk átmérőjű, elöl 9,5, hátul 11 hüvelyk széles, ultrakönnyű versenygarnitúrára cserélték, ezekre jönnek a Pirelli által szállított gumiabroncsok.
Az autót a GT3 illetve GT4 kategóriákba szánja a Lotus, és a 2010/2011-es szezonban több 24 órás viadalon is rajthoz állítják majd. Elsőként az ADAC Nürburgring 24 óráson vetik be jövőre , de Malajziában, Nagy-Britanniában és Dubaiban is biztosan ott lesz a következő szezonban. Addig viszont még hátra van sok hónapnyi tesztelés, és az FIA jóváhagyásának megszerzése, amelyre várhatóan még a tél folyamán sor kerül.