A három midlandsi gyár közül egy felesleges, így néhány éven belül biztosan bezárják. Ugyanakkor elbocsátásokra már aligha lesz szükség: a felesleges munkaerőtől az elmúlt években megszabadult a cég.
Castle Bromwich, Birmingham és Solihull a három veszélyeztetett üzem, bár egyelőre nem döntötték el, melyiket számolják fel. A gyárak összes kapacitása azonban jócskán meghaladja a szükséges szintet, így mindhárom fenntartása felesleges kiadást jelent. A probléma nem csupán a válság okozta keresletcsökkenés: a Ford mintegy tíz éve még azt tervezte, hogy olyan nagy márkává fejleszti a Jaguart és a Land Rovert, amilyen az Audi vagy a BMW, évi több százezer eladott autóval. Az új tulajdonos, a Tata ugyanakkor inkább a nagy profitot termelő luxusautók fejlesztésére koncentrál, így a korábban kiépített gyártókapacitást biztosan nem használná ki a belátható jövőben.
Solihullban 5000, Castle Bromwichban 2000, Halewoodban pedig 1800 fő dolgozik, így az egyik üzem bezárása biztosan tömegeket érint majd, de a dolgozók létszáma nem változik, sőt, a Land Roverhez nemrég felvettek vagy 800 munkást az új kompakt szabadidő-autó, az LRX gyártásának előkészítésére. A végleges döntés egy-másfél év múlva születhet meg, a kiválasztott üzem pedig 2014 környékén zárhat be, miután az összes ott gyártott jármű előállítását át tudták költöztetni valamelyik másik üzembe.