A Vel Satis és az Espace utódját is elkészítik a franciák, de a tervezettnél később: a Renault kivárja, míg kedvezőbbek lesznek a piaci viszonyok.
Korábban azt lehetett hallani, hogy a Renault végleg megszabadul lassan fogyó óriásaitól, és az igaz is, hogy a gyártásukkal felhagynak a jelenlegi helyszínen. Ugyanakkor nem szeretnék harc nélkül átadni a piacot a konkurenciának ezekben a szegmensekben sem. A Vel Satist ezért egy már létező modellel, a Samsung SM5-ösből kialakított, és a Közel-Keleten ma is forgalmazott Safrane-nal próbálják kiváltani. Ennek a fejlesztésére alig kell költeni – lényegében egy kész modellről van szó, csupán a belső téren alakítanak egy keveset, hogy megfeleljen az európai piac elvárásainak. Külön üzem nem is kell a gyártásához: Dél-Koreából importálható az a néhány ezer példány, amire éves szinten szükség van.
Az Espace utódjával más a helyzet. Ennek az autónak a fejlesztését állítólag 90%-os állapotban függesztették fel – azaz a típus lényegében készen van, csak a finomhangolás van hátra – és nem szeretnék hagyni, hogy a befektetés elvesszen. A Renault egyik termékmenedzsere szerint folytatják a fejlesztést, amint a piac ismét felszálló ágba kerül, és így van rá esély, hogy a nagy buszlimuzin gyártása kifizetődjön.