Új Chevy Caprice, csak rendőröknek
A Pontiac márka megszüntetése miatt dobják piacra a Chevrolet új országúti cirkálóját, egyelőre kizárólag a hatóságok számára. A hátsókerék-hajtású óriás lényegében azonos a leköszönő Pontiac G8-assal, bár a jelvénye és az orr-kialakítása eltérő, a tengelytávja pedig hosszabb.
Az előző, még alvázas Caprice gyártását 1996-ban állította le a General Motors, annak ellenére, hogy az elavult, de strapabíró típus a taxivállalatok, kormányhivatalok és rendőrségek egyik kedvence volt. Ezeket a piacokat így gyakorlatilag teljes egészében a Ford ölébe dobta a GM, amely továbbra is gyártotta klasszikus cirkálóját, a Crown Victoriát. A rendőrök ugyanis ragaszkodtak a hátsókerék-hajtású, nagy teljesítményű, V8-as modellekhez, amelyek viszonylag egyszerűen karbantarthatók, tágasak, elég nehezek és gyorsak a leszorítós-lökdösődős autópályás üldözésekhez, és zokszó nélkül elmennek bő félmillió kilométert.
A GM csak a Pontiac G8 2008-as bemutatója után kezdhette ismét puhítani az Egyesült Államok és Kanada karhatalmait, de a válság közbeszólt: a csődeljárás kapcsán a Pontiac márka a megszüntetéséről döntöttek, azaz a G8 az év végén eltűnik, még mielőtt igazán megvethette volna a lábát a piacon. Az ausztrál Holden azonban, amely a G8-ast is gyártja, szívesen szállít az amerikai piacra vadiúj, hátsókerék-hajtású nagykocsikat bármilyen címkével, amilyennel a GM központ csak kéri – így született a 3,01 méteres tengelytávú Chevrolet Caprice járőrkocsi. Az autót 355 lóerős, hatliteres V8-as motor hajtja, és gyárilag fényhíddal, acélból hegesztett első ütközővel, beépített fegyverálvánnyal és a rendőrségnél használt kommunikációs berendezésekkel készül. A gyártó szerint a nagydarab autó 6 másdoperc alatt elérheti a 100 km/h-s sebességet, azaz a legtöbb Észak-Amerikában előforduló közúti járművet könnyedén legyorsulja, de ami ennél is fontosabb, a lényeges alkatrészek – a hatsebességes automata váltó, a fékrendszer, a futómű és a kormánymű – erősített kivitelű.
A Caprice-ból később készül polgári külsejű megfigyelőautó is, bár ennek nem jósolunk túl nagy jövőt: nyilván a bűnözőknek is feltűnik majd, hogy ilyen autókat kizárólag rendőrök vezetnek.