Utolsó tesztjeit futja az Opel mini-egyterűje, így a gyáriak már nem is nagyon törődnek azzal, hogy takargassák a karosszéria formáit.
Az új modell láthatóan nagyobb lett, a formaterv pedig hűen követi az Opel aktuális stílusát: lágy, gömbölyded felületek határolják, és itt is felbukkan az Insigniáról ismert pipa-formájú borda az ajtók alsó felén. A Meriva legfeltűnőbb jellegzetessége az öngyilkos rendszerű hátsó ajtópár, amely kényelmesebb beszállást ígér a hátsó ülésekre. Az ablaksor alsó peremének vonalát is itt törték meg, ami egyrészt nagyobb ablakfelületet eredményez hátul, másrészt egy picit izgalmasabbá teszi az autó megjelenését, ami a sok hasonló Opel mellett nem is feltétlen baj.
A Merivát persze így sem a külső megjelenése adja majd el, inkább a praktikus értékei. Valószínű, hogy az üléseket itt is ugyanolyan könnyedén lehet majd variálni, ahogy az elődmodellben, és a derékszögben, elölről nyíló hátsó ajtókkal együtt még jobban kihasználhatjuk majd az amúgy sem szűkös belső teret. Az Opelnek azonban szüksége is van a különleges megoldásokra, mivel időközben más gyártók is felfigyeltek a négyméteres egyterűek kategóriájában rejlő kiaknázatlan lehetőségekre. Többek közt ott a Citroen C3 Picasso és a Kia Venga is, amelyek megnehezíthetik a Meriva dolgát.
Az új típus látszólag már készen van – csupán az utolsó simításokat végzik rajta a mérnökök – ennek ellenére a hivatalos bemutató csak 2010 tavaszára várható: a közönség valószínűleg a következő Genfi Autószalonon találkozhat először a típussal.