Többféle A1-esen dolgozik az Audi
A német gyártó egyik igazgatója beszélt a legkisebb Audival kapcsolatos tervekről. Úgy néz ki, ez lehet az első típus, amelynek valóban lehet esélye megszorongatni a BMW Minijét.
„A háromajtós változattal kezdünk, számos változat lesz különféle motorokkal” – mondta Peter Schwarzenberg, az Audi igazgatótanácsának marketingért felelős tagja, majd hozzátette, hogy ugyanolyan módon tervezik bővíteni a kínálatot, ahogy az A3-as esetén tették. Ez annyit tesz, hogy a háromajtós után jöhet az ötajtós, valamint legalább egy nyitott modell, bár nem kizárt, hogy lesz négyüléses kabrió és kétüléses roadster is, akárcsak a Miniből. Ezen kívül egy hobbiterepjáró kivitelről is hallani. A három- és ötajtóssal kapcsolatban Schwarzenberg annyit mondott, hogy a tanulmányoktól – a 2007-es Metroproject Quattrótól és a 2008-as A1 Sportbacktől – csupán apró részletekben térnek el a végleges autók, azaz az arányok, és az autó karaktere keveset változik. Így lényegében az Audi egyen-arculatához jól illeszkedő, azaz viszonylag kevéssé egyéni autókat várhatunk, de ez a megközelítés eddig bejött a cégnek, és ha sikerül legalább olyan jóra hangolni, netán praktikusabbá is tenni a típust, mint amilyen a Mini, akkor akár népszerűvé is válhat.
Az Audi az eladások tekintetében elég visszafogottan tervez: eleinte évi 80 ezer autó eladásával számolnak, ami egy ilyen sportos kisautó esetében legalábbis pesszimista becslés. A választék bővítése kapcsán persze biztosan növelik a termelést, így 2015-re az A1 sorozat már komoly szerepet játszhat az eladásokban. Az Audi a következő évtized közepére azt a célt tűzte maga elé, hogy a prémium-szegmens legnépszerűbb márkájává válik, letaszítva a BMW-t a trónról, és ennek érdekében tíz típussal bővíti a választékát a következő hat év során.
Az A1 háromajtós változata 2010 tavaszán, valószínűleg a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, és a következő két-három év során folyamatosan bővül majd a sorozat újabb és újabb kivitelekkel.