Elkészült a Ferrari-alázó Lexus

2009.10.21. 14:36 Módosítva: 2009.10.21. 14:47

Négy éve reszelgetik, csiszolgatják, de megérte: az LFA hibátlan szerszám lett a Lexus imidzsének fényesre polírozására.

A Toyota az utóbbi években eltávolodott a sportkocsik piacától: jó ideje nincs már Supra, de a Celicát és az MR2-est is nyugdíjba küldték évekkel ezelőtt. Arról azonban szó sincs, hogy a japán gyártó ne tudna jó sportkocsit készíteni, és ezt most bizonyították is: elkészült az LFA, egy igazi méregdrága ékszer, kiélezett csúcstechnikával és minden részletében aprólékosan kidolgozva, amúgy japán módra.

Az LFA orrába egy vadonatúj, 4,8 literes, nagy fordulatszámú V10-es motort építenek, amely 560 lóerőt ad le 8700-as percenkénti fordulatszámon, és 480 Nm-es csúcsnyomatékát is 6800-as fordulaton adja le. Ez persze nem jelent erőtlenséget kis fordulatszámon: a nyomaték 90%-a 3700-as és 9000-es fordulatszám között bármikor mozgósítható. A versenymotor-jellegű tízhengereshez hatsebességes, robotizált szekvenciális váltó csatlakozik, amely F1-es szokás szerint a kormány mögötti fülekkel kapcsolható, és 0,2 másodperc alatt váltja a következő fokozatot.

Bár a Lexus sportkocsija nem a legkönnyebb a kategóriában – egész pontosan 1,48 tonnás – a 4,505 méteres, nagyrészt szénszál-erősítésű műanyag karosszériát így is 3,7 másodperc alatt gyorsítja a tízhengeres 100 km/h-ra, az LFA végsebessége pedig kerek 325 km/h. A japánok láthatóan nem arra törekedtek, hogy számháborút nyerjenek – a Bugattit amúgy is nehéz lett volna lefőzni – inkább azt próbálták megmutatni, hogy bármikor képesek felvenni a versenyt bármelyik sportkocsigyártóval.

A karbon féktárcsás, versenypályán fejlesztett sportkocsit persze nem a Supra utódjának szánták, azaz sem olcsó, sem gyakori nem lesz. Egész pontosan 500 példány készül belőle ebben a formájában – bár nem kizárt, hogy a sorozat végeztével készülnek majd újabb változatok – és egy-egy példányért nagyjából 250 ezer eurót, vagy 375 ezer dollárt kérnek el. Ráadásul a szállításokat sem sietik el: az első darabokat 2010 végén kaphatják kézhez a megrendelők.