Olcsóbb, kisebb fogyasztású változatok lesznek, az M5 GT viszont biztosan nem készül el – már ha hihetünk a brit szaksajtóban megjelent híreknek.
Az aktuális pletykák szerint már készülnek az ötajtós bálna-BMW visszafogottabb teljesítményű, árú és fogyasztású változatai. A bemutató kapcsán csupán három változatról hallhattunk: kétféle turbós, háromliteres hathengerest – egy benzinüzeműt és egy dízelt – valamint egy ikerturbós, 4,4 literes V8-ast szerelnek a kezdeti ötös GT-kbe. Ezekkel a motorokkal azonban drága a családoknak szánt BMW, és cseppet sem takarékos. Ezért állítólag kétféle négyhengeres dízelmotorral bővítik a választékot: az alapmodell, az 520d GT a szimpla turbós, 177 lóerős kétliterest kapja, míg az 523d GT-be ugyanennek a motoronak a két turbófeltöltős, 204 lovas kivitele kerül.
Ugyanakkor a BMW láthatóan tanult az ellenfelek hibáiból. M5 GT-t nem igazán érdemes csinálni, és nem csak azért, mert egy ilyen autó szembemenne a környezettudatosság divatjával, és ezért sokan néznének csúnyán a német gyártóra. Egy ilyen autó könnyen a Mercedes R63 AMG sorsára juthatna, amely eséllyel pályázhat a Daimler AG. leghaszontalanabb típusváltozatának címére. Az efféle tágas, családi luxusautók vásárlói a legritkább esetben száguldoznak féktelenül az utazóbatárral, és aki mégis ilyesmire vetemedik, az a tuningcégek kínálatában hamar megtalálja, amit akar.