Az előző generáció sem volt egy matyóhímzés, de viccnek elment, ahogy a másik csapatszállító Fiat, a Multipla is. Az új Dobló viszont se nem mókás, se nem eredeti. Reméljük, legalább praktikus lesz.
Ilyen dobozos haszonállatot tervezni nem lehet túl hálás feladat. A formáját sokkal inkább meghatározza a funkció, és a költségkeret, mint bármelyik személyautóét, így kevés a kategóriában a lelkesítő külsejű modell. A tervezők inkább vicces karakterrel próbálják oldani a doboz-funkciót, vagy elkerülik a jellegzetes részleteket – inkább legyen semmilyen, a gigantikus raktér vagy a variálható utastér majd eladja. A Fiatnál viszont láthatóan akartak valami nagyon izgalmasat, és alaposan túllőttek a célon. A Dobló csak egész hátulnézetből kockaszerű – itt a Fiorinóról már ismert nagy üvegfelület egész fel is dobja a hatást – oldal- és elölnézetből azonban próbálták oldani a szigort. Az oldalablakokat fekete tetőoszlopok kötik össze, és hátrafelé szűkülő éket formáznak, pontosan ugyanúgy, ahogy a Kia Soulon már láthattuk, az orr-rész pedig kerekded és fura – mint egy buldog hátrahúzott arcbőrrel. Külön-külön talán nem lenne olyan rossz egyik forma sem, de az összkép olyan, mintha három különböző tervező rajzaiból ollóztak volna össze egy karosszériát, tekintet nélkül a részek közti harmóniára.
Ha valami mégis eladhatja a Doblót, az a belső tér kialakítása és egy kedvező árcédula lehet. Így szemre, a fotók alapján biztosan nagy lesz a csomagtér – bár kérdéses, hogy túl tudják-e licitálni a konkurenciát – és fehérben nyilván a forma idétlensége sem lesz feltűnő, így a dobozos kivitel akár népszerű is lehet a vállalkozók körében. Abban viszont kevéssé tudunk hinni, hogy egy ilyen formatervvel a személyszállító után kapkodnának – talán a Ssangyong Rodius rajongók kivételével.