A harmadik generációs roadster hasonlóan könnyű lesz, mint a legelső, ha nem könnyebb, és biztosan nem nő tovább.
A brit szaksajtóban megjelent hírek szerint a fejlesztés elsődleges célja, hogy bő száz kilogrammot faragjanak az MX-5 tömegéből. Az első generáció csupán 970 kilós volt, a jelenlegi modell viszont már 1098 kilogrammot nyom a nagyobbik, kétliteres motorral. Ugyanakkor a méretek valószínűleg nem változnak: a tömegcsökkentés szempontjából nem volna célszerű nagyobbra növeszteni az autót, viszont az első generációt sokan túl szűkösnek találták, így sokkal kisebbre sem lehet szabni a karosszériát. A hírek szerint a motor is kisebb lesz, 1,6 és 1,8 literes, 160-170 lóerős négyhengeresekkel próbálgatják a prototípusokat. Így az új sportkocsi semmivel sem lesz gyengébb, mint a jelenlegi, de a csökkentett súly miatt sokat javulhat a dinamikája.
A kis roadster következő generációja várhatóan 2011-ben érkezik meg, méghozzá az egyszerűbb felépítés miatt várhatóan olcsóbban – de semmiképp nem magasabb áron –, mint a ma kapható MX-5-ös.