Citroen C5 egyhatos benzinmotorral
A kis BMW motor a régi kétliteres négyhengeres helyére érkezik, és az adatok alapján jóval fürgébb lehet tőle a Citroen szedán.
A C5-ös persze csak a THP jelzésű, turbófeltöltős változatot kapja meg, amely 156 lóerős, és 240 Nm-es csúcsnyomatékát már 1400-as fordulatszám mellett leadhatja. Összehasonlításképp a kétliteres szívómotor, amelyet felvált, 143 lóerős volt, 200 Nm-es maximális nyomatékát pedig csak 4000-es fordulaton lehetett teljes egészében kihasználni. Bár pontos adataink egyelőre nincsenek a fogyasztással kapcsolatban, a turbómotor állítólag bő 18%-kal hatékonyabb, mint az elődje. A szén-dioxid-kibocsátása mindenesetre bíztató, a 167 g/km-es átlag egy ekkora, benzines autó esetében igazán jó értéknek tűnik, különösen a kétliteres 198 g/km-éhez képest.
Szintén újdonság a C5-ösben a PSA kétliteres dízelmotorjának legújabb változata. A 160 lóerős szerkezet a 2,2 literes, 173 lovas ikerturbós dízelt váltja a kínálatban, amelynél jócskán takarékosabbnak tűnik, legalábbis a szén-dioxid-kibocsátás alapján. A régi motor 172 g/km-ével szemben az új dízel 147 gramm szén-dioxidot ereszt a levegőbe kilométerenként.