Peugeot: a GTI halott
A francia márka lényegében lemondott az olcsó, sportos háromajtósok piacáról, a jövőben inkább a drágábban eladható kisebb-nagyobb kupék fejlesztésére koncentrál.
„Számunkra halott a GTI koncepció” – mondta egy interjú során a Peugeot marketing-igazgatója. A szakember azt hangsúlyozta, hogy a jövőben az RCZ-hez hasonló kupékkal próbálják megnyerni a sportos személyautóra vágyó közönséget. Az ok kettős: egy ilyen kupéért – amelyet az Audi TT közvetlen vetélytársaként harangoztak be – sokkal nagyobb összeget lehet elkérni, lényegében azonos fejlesztési költség mellett, mint egy nagy teljesítményű, sportosra hangolt futóművű 207-esért vagy 308-asért. Másrészt a PSA csoporton belül az utóbbi években a Citroen viszi inkább a fiatalos vonalat – a DS3 lényegét tekintve nem is más, mint egy klasszikus GTI a szokásosnál egy picivel igényesebb kivitelben – míg a Peugeot arculatát elegánsabb irányba akarnák eltolni.
A Peugeot a GTI koncepció egyik úttörőjének számít: a 104-esből, a 205-ösből, a 309-esből, a 106-osból és a 306-osból is készültek sikeres sportváltozatok, amelyek eredményesen versenyeztek a Volkswagen, az Opel és a Renault sportos háromajtósaival. Az utóbbi években is készültek hasonló fazonú modellek, RC jelzéssel, ezek azonban már messze nem bizonyultak olyan eredményesnek, mint máig széles rajongótáborral rendelkező elődeik.