A leggyorsabb és legerősebb utcai Renault típusváltozatokon bukkan fel ismét a legendás név.
Amédée Gordini az 1930-as években kezdett versenyautókat építeni – néhány évig a Formula 1-ben is szerepelt a kis műhely – az 50-es évek második felétől pedig a Renault gyári versenygépeinek felkészítésével, és az utcai autóik tuningolásával foglalkozott. Az utolsó Renault, amely még viselte az Gordini nevet, a 17-es kupé sportváltozata volt, amelyet 1977-ig készítettek. A cégalapító halála után azonban eltűnt a név, és a Renault csak most ásta elő, azután, hogy a Fiat az Abarth, a BMW pedig a Mini Cooper révén sikeresen feltámasztott egy-egy hasonló legendát.
A Gordini nevet a Renaultsport típusok gazdagon felszerelt változatai viselik majd. Az első autó, amelyen felbukkan, a Renaultsport Twingo 133 egy drágább változata lesz, a Twingo Gordini RS, amelyet a hónap végén lepleznek le. Később azonban a Clio RS-ből és a Mégane RS-ből is készül Gordini kivitel. A Renault Gordini típusok régebben a ralipályákon szerezték legnagyobb sikereiket, így nem kizárt, hogy a franciák a versenypályákon is felélesztik a hagyományt, és ismét kék-fehérben versenyezhetnek a gyári támogatású versenygépek.