Citroen C-Zero: vásárolt dicsőség
Itt egy tisztán elektromos Citroen, született Mitsubishi i-MIEV. A franciák még arra sem vették a fáradtságot, hogy a formán módosítsanak, egyszerűen kicserélték a jelvényt a sajátjukra, és kerestek egy találó nevet. Úgy érezzük, a C-Zero – azaz C-nulla – a tökéletes típusjelzés, egy nulla szellemi munkával előállított, nulla károsanyag-kibocsátású autónak.
Mindez persze semmit sem von le a típus jelentősségéből: ez lehet az egyik első villamos hajtású személyautó az európai piacon, olyan paraméterekkel, amelyek, ha kompromisszumok árán is, de alkalmassá teszik mindennapi városi közlekedésre. Egy feltöltéssel elvben akár 130 kilométert is megtehet, 64 lóerős, 15 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, és 130 km/h a végsebessége. A kellemetlen rész az, hogy szabvány háztartási csatlakozóról hat óra újratölteni a Li-ion akkumulátorokat, igaz, 400 voltos gyorstöltőről 80%-ig akár fél óra alatt is feltölthető a csomag, feltéve, hogy van ilyen a közelben.
A Citroen persze a Mitsubishire van utalva, ami a forgalmazás beindításának időpontját illeti, így csak 2010 második felére ígérik az első C-Zerókat. Egyelőre az is kérdéses, hogy mekkora szám áll majd az árcédulán. Az i-MIEV japánban egy egész kis vagyonba kerül, de egyrészt a francia kormány 5000 euró kedvezményt ígér a null-emmissziós autókra, másrészt a gyártási költség is csökkenhet, ha a Peugeot-Citroen igényeinek köszönhetően nő az előállított autók mennyisége.