Nem rejtegetik tovább a legújabb Volvo szedánt, amelyet korábban csak kémfotókon láthattunk, bár a hivatalos bemutatóig még hónapok vannak hátra.
A forma, ha csak egy hangyányival is, de érdekesebbnek tűnik, mint a többi Volvóé: az övvonalat előre döntötték, sőt, az ajtókon végigfutó él a kerekek felett még hullámzik is. Az orr-rész esztétikája ugyan vita tárgyát képezheti, de nem üt el az autó stílusától, mint mondjuk a felújított C70-es esetében. Az új S60-as érzésünk szerint pontosan annyival fiatalosabb a többi típusnál, hogy képes legyen új vásárlókat hozni a cégnek, anélkül, hogy a régieket elriasztaná.
Az új modell műszaki megoldásairól viszonylag keveset tudunk. Az biztos, hogy ebbe a típusba már beszerelik a Volvo gázolás-megelőző rendszerét, és úgy tudjuk, a motorválaszték sem csak a régi, bevált öthengeresekből áll majd. A benzinmotor-paletta állítólag kétféle turbós négyhengeressel bővül: egy 1,6 literessel, amely 150 és 180 lóerős csúcsteljesítménnyel lesz elérhető, és egy kétliteressel, amely legalább 200 lovas lesz. A régi öthengeres motorcsaládból valószínűleg csak a legerősebb változatok maradnak meg. A dízelmotor-választék jóval kevesebbet változik: ugyanazok az 1,6 literes négyhengeres és 2,4 literes öthengeres dízelek várhatók, amelyeket a Volvo már ma is alkalmaz.
Az S60-ast jövő márciusban, a Genfi Autószalonon láthatja először élőben a közönség, a forgalmazás pedig 2010 közepén indulhat a Volvo belga üzemében, Gentben.