Minket is meglepett a forma olaszos lendülete és bája: tessék nézni, itt egy esztétikai piacvezető a Fiattól.
Igen, az előző mondat csak egy rossz vicc – a Dobló igazából nem tetszik nekünk – az a mi szerencsénk, hogy már élcelődtünk ezen egyszer, így nem kell másodszor is elővennünk a témát. A Fiat újdonságának viszont az a szerencséje, hogy a dobozautó-vásárlók zömét jobban érdeklik a praktikus értékek, mint a diszharmonikus formák, és ezen a téren egész használhatónak tűnik a második generációs Dobló. Belülről nagyobbnak tűnik, legalábbis a számok alapján, mint a két nagy rivális, a Citroen Berlingo/Peugeot Partner és a Renault Kangoo. A személyszállító változat tengelytávja 2,755 mm, és öt üléssel 790 literes csomagtér marad hátul (Kangoo: 660 liter, Partner: 505 liter). A számoktól persze még lehet akár rosszabb helykihasználású is, mint vetélytársai, az esetleges trükkökre – például tologatható üléssorok – majd csak élőben derül fény, de a számok alapján tágas családi autónak ígérkezik, amely akár hét üléssel is kényelmes lehet.
Az eladások szempontjából persze nem a személyautó-kivitel lesz a lényeges az olaszoknak, hanem a Cargo, amelyet hétféle kivitelben kínálnak majd. A csomagtér maximális hossza 2,2 méter, a legkisebb szélessége a kerékdobok között 1,23 méter, a térfogata kiviteltől függően 3,4-4,2 köbméter, a terhelhetősége 750-1000 kilogramm lesz. A megrendelő kívánsága szerint kapható lesz az autó rövidebb és hosszabb tengelytávval, két- és ötszemélyes kivitelben, illetve magas és alacsony tetővel, ahogy ez a hasonló dobozosok esetében már megszokott.
A motorválaszték kezdetben négyféle négyhengeresből áll majd, egy 1,4 literes 95 lóerős benzinesből, valamint kétféle 1,3 literes – 90 és 105 lóerős – , illetve egy kétliteres, 135 lóerős turbódízelből. Némelyik motorhoz stop-start elektronikát is kínálnak, és robotizált váltó is van a kínálatban. A felszereltség része lehet még egyebek közt az ABS, az elektronikus fékerő-elosztó, az ESP és a hill-holder vagy a navigációs rendszer.
Sok lényeges részletre – árakra, szervizintervallumokra – még nem derült fény, pedig ezek is alapvetően befolyásolják a Dobló sikerének esélyét, de a típus csak január közepe táján érkezik, így a gyáriaknak van még idejük megfelelően pozicionálni az új dobozost.