Nincs több sumák a gumikkal
2012-től a gumiabroncsok lényeges adatait is fel kell tüntetnie a gyártónak, így már a vásárlás előtt kiderül, hogy mennyire hangos, nagy ellenállású, és vízen mennyire stabil egy-egy abroncs.
Az Európai Parlament által elfogadott új szabály szerint ugyanúgy osztályokba kell sorolni az Unióban forgalmazott gumiabroncsokat, ahogy a háztartási gépeknél már megszokhattuk. Egyelőre háromféle tulajdonságot kell feltüntetni: a gördülési ellenállás, és a nedves úton mutatott stabilitás mértékét egy-egy betűvel jelzik, a legjobb minősítést az A, a legrosszabbat a G betű jelzi. A zajszintet dB-ben kell megadniuk a gyártóknak, és emellett egy három fokozatú piktogram-jelzést is bevezetnek. Egy kis hangszóró és három hullám-motívum kerül a címkékre, és a teli hullámok száma jelzi, hogy az adott gumi mennyire hangos. Vannak persze kivételek is: a versenyzésre és terepjárásra szánt abroncsokat egyelőre nem kell ilyen jelzésekkel ellátni, ahogy az újrafutózott gumikat sem.
Eddig legfeljebb újságok által végzett tesztek alapján tudtuk belőni, hogy egy-egy gumiabroncs mennyire kis ellenállású, hangos, vagy mennyire tapad jól vizes aszfalton, ám az autó egyik legfontosabb alkatrészét a legtöbben így is a gyártó, vagy épp a gumiabroncs-kereskedő ajánlása alapján választották ki. Az EU új határozata azonban jó támpontot adhat a vásárláshoz, és érdekeltté teszi a gyártókat abban, hogy javítsák a gumiabroncsoknak ezeket a tulajdonságait.
A szabály megengedi, hogy az egyes országok saját hatáskörben támogassák az energiatakarékosabb, biztonságosabb és halkabb gumik elterjedését, de csak a C osztályú, vagy jobb termékek árát csökkenthetik állami pénzből.