Kihúzzák a lekvárból a Ladát
A kormány több pénzt ad, a francia autógyártó pedig technológiával segíti az AvtoVAZ megerősödését. 2015-ben már évi 900 ezer Lada készülhet, ha minden terv szerint megy.

Eddig úgy nézett ki, hogy a sok bába közt könnyen elveszhet a Lada, de a tulajdonosok végre tárgyalóasztalhoz ültek, és eldöntötték, ki hogyan járul hozzá az orosz autógyártó megerősítéséhez. A szándéknyilatkozatot az orosz és a francia kormány, a Lada, a Renault és Szamara tartomány képviselői írták alá. Összesen három, igencsak nehezen kivitelezhető távlati célt fogalmaztak meg az AvtoVAZ számára. A gyárnak 2015-ben már évi 900 ezer autót kell elkészítenie és eladnia, a Ladának 25% körüli részesedést kell szereznie az orosz piacból, és jelentős exportot kell kiépítenie. A felek így látják fenntarthatónak a céget, amelybe a következő évek során euró-milliárdokat készülnek beleölni.
Az AvtoVAZ, amelyet alaposan megviselt a válság miatti drasztikus autópiaci visszaesés az elmúlt egy év során, megkapja a fennmaradáshoz szükséges anyagi segítséget. Az orosz állam 25-ről 75 milliárd rubelre – mintegy 1,67 milliárd euróra – növeli a vállalatnak nyújtott támogatást, így rövid távon biztosíthatják a működés feltételeit. Az összegből részben adósságot törleszt, részben fejlesztéseket finanszírozhat az orosz autógyár vezetése. Szamara tartomány is jelentős terhet vesz le az üzemről azzal, hogy 14 600 AvtoVAZ dolgozó munkabérét finanszírozza. A szociális ügyek intézésének terhe szintén átkerül a helyi hatóságokhoz, így ezeken a területeken is spórolhat az autógyár.

A Renault közvetlenül, pénzzel ugyan nem támogatja a ugyan a Ladát, viszont 240 millió euró értékű műszaki segítséget ígért. Új gépeket hoznak, új technológiákat vezetnek be, és legalább két modell fejlesztését kezdik meg. Egyrészt vállalták, hogy segítenek elkészíteni a szuperolcsó, de több mint negyven éves konstrukción alapuló Lada Classic – közismertebb nevén a kocka-Lada – utódját, és egy másik típust a B0 platformon, azaz a Dacia Logan alapjain. A franciák persze szintén nyernek az üzleten: Togliattiban nem csak Ladákat gyártanak majd, de a Renault és a Nissan is használhatja a feles kapacitást, így a helyi piacra az AvtoVAZ-nál készülhet több lényeges modell is.
Pillanatnyilag úgy tűnik, hogy mindenki jól jöhet ki az üzletből, de a végeredmény persze azon múlik majd, hogy az orosz autópiac mikor kezd magához térni, és hogy a vásárlók visszatérnek-e a Ladák vásárlásához.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
