A 147-es utódja Giulietta néven lesz kapható, de csak jövő tavasszal tervezik bemutatni. Ennek ellenére már most kiszivárgott egy sorozatnyi fotó és néhány lényeges adat az autóról.
Korábban úgy tűnt, hogy az autó a Milano nevet kapja, de az Alfa vezetése állítólag úgy ítélte, hogy most, amikor a Fiat épp dél-olaszországi gyárainak bezárását fontolgatja, egyesek provokációnak vennék, ha egy észak-olasz városról neveznék el a legújabb típusukat. Így inkább leporolták a Giulietta típusjelzést, amelyet 1954 és 1965 között viselt az Alfa egyik kisebb modellsorozata.
Az autó formaterve a MiTo stílusát követi, bár a gömbölyded formákat itt-ott megtörték néhány éllel, és hátul megtartották a lámpák vízszintes sáv-jellegét, ami már a késői 33-asok óta jellemzi a kompakt Alfákat. Az összhatás nem kellemetlen, de az az érzésünk, hiányzik belőle az az egységes, erőteljes karakter, amivel az elődmodell annyi hívet szerzett magának. A Fiat Bravóval fennálló rokonságot az autó méretei is jelzik: 4,35 méteres hosszával, 1,46 méteres magasságával, 1,8 méteres szélességével és 2,63 méteres tengelytávjával érezhetően nagyobb, mint az elődje volt, de a kategória többi modelljét nézve legfeljebb átlagos méretűnek mondanánk.
A motorválaszték is a szabvány Fiat palettáról érkezik: 1,4 literes Multiair turbómotorokkal indul a paletta – egy 120 és egy 170 lovas kivitelről hallani – a csúcsváltozatba pedig az 1,75 literes, 230 lóerős négyhengeres kerül. A benzinesek mellett legalább kétféle dízel – egy 1,6 literes 105 lóerős és egy 2 literes, 170 lóerős – várható.
A további részleteket egyelőre nem ismerjük, de az már most biztosnak látszik, hogy a Giulietta piaci bevezetése legkésőbb a Genfi Autószalonon tartott premier után egy hónappal, 2010 áprilisában megkezdi az Alfa.