A Koenigsegg után egy másik apró sportkocsigyár is bejelentkezett a Saab felvásárlására, de szintén nem saját pénzből: a Spyker mögött egy orosz bank áll.
A Spyker nagyon apró vállalkozás, évente néhány tucat sportautót készít csupán, nagyrészt kézi munkával, és néhány éve még a saját F1-es csapat üzemeltetése is majdnem csődbe vitte a vállalkozást. A jól csengő autómárka itt is csak a kirakat, ahogy korábban a Koenigsegg. A Saabot valójában a Spyker egyik főrészvényese, az orosz Converse Bank szeretné felvásárolni, de a holland manufaktúra is profitálhatna az üzletből – állítólag szívesen felhasználnák a 9-4X műszaki alapjait saját, méregdrága szabadidő-autójuk elkészítéséhez.
A Saab iránt jelenleg négy cég érdeklődik. A Spykeren kívül a kínai Beijing Automotive, amelynek a gyár és a márkanév nem kell, csak a 9-3-as és a 9-5-ös gyártási dokumentációja, jogai és szerszámai, illetve két amerikai pénzügyi befektető, a Merbanco és Renco Group. Egyes feltételezések szerint Fritz Henderson távozása után a Koenigsegg Group is hajlandó lehet újból tárgyalásokba kezdeni a GM-mel, bár erre szerintünk viszonylag csekély esély mutatkozik.
A General Motors még az idén szeretne megszabadulni a Saabtól, de egy hónap nem biztos, hogy elég lesz a tárgyalások lezavarásához. Pedig úgy néz ki, érdeklődő akad bőven, és pénz is lenne a svéd cég fejlesztéséhez, mivel a helyi kormányzat jelentős hitelt juttat bárkinek, aki fenntartaná a Trollhattanben működő gyárat.