A Lancer és a Colt továbbfejlesztése nemigen érné meg a japánoknak, ha nincs egy partner, akivel megosszák a költségeket. A Peugeot pedig kézenfekvő választás lenne: egységesített, és meglehetősen rugalmasan alakítható platformjait a Mitsubishi is felhasználhatná újabb típusainak fejlesztéséhez.
A jelenlegi Mitsubishi padlólemezek mindegyikét a DaimlerChrysler pénzéből fejlesztették ki: a Lancer, az Outlander és RVR típusok műszaki alapjait a Chryslerrel, a Colt és a farmotoros i kiskocsi pedig a Smart ForFour és ForTwo típusaival épül közös padlólemezre. Ezeket a típusokat viszont még a következő évtized első felében le kellene váltani, és a régi platformok gyártása már nemigen éri meg. A típusváltás idejére a Chrysler leváltja Mitsubishi alapú modelljeit, a Smart ForFour gyártását pedig már évekkel ezelőtt beszüntették. Így azonban csökken az alkatrészek gyártási száma, és ezzel nő az előállítási költség – kell egy új partner, akivel meg lehetne osztani a terheket.
A Peugeot kézenfekvő választás lenne a platform-megosztáshoz. A franciák egységesített padlólemezekre építkeznek, amelyek így eleve elég olcsón készülnek, és ezeket a Mitsubishi segítségével még jobbá lehetne tenni. Így ugyanarra a platformra épülhetne a Peugeot 308-as és 3008-as, a Citroen C4 és C4 Picasso, valamint a Mitsubishi Lancer és Outlander utódja. Hasonlóképpen a Colt, a 207-es és a C3-as fejlesztésénél is használhatnának közös alapokat, sőt, a Citroen C1-Peugeot 107 vonal is kiegészülhetne az i utódjával.