2010-ben ismét felbukkan a Lotus név a Formula 1 rajtlistáján, és ezt a sportkocsigyár is méltó módon ünnepli.
Az egykori Lotus istálló legsikeresebb versenyautójának szellemét idézték meg az Exige S Type 72 típussal, amely az eredeti Lotus 72 fekete-arany színösszeállítását viseli. Az autó a festésen és néhány sorszámozott táblácskán kívül a típushoz egyébként külön megrendelhető sportcsomag alkatrészeit is tartalmazza, amely kipörgésgátlóval és állítható első kanyarstabilizátorral teszi még versenyképesebbé a pillekönnyű, kompresszoros Toyota motorral hajtott sportkocsit. A különleges gépből csak néhány tucat példány készül: 20 darab Nagy-Britannia, másik 20 Európa többi része, és egy kisebb sorozat Japán, illetve a világ többi országa számára.
A Lotus 72-es minden idők egyik legeredményesebb versenyautója volt. 1970 és 1975 között használta a Lotus csapat, és összesen öt világbajnoki címet szerzett vele. Két egyénit 1970-ben Jochen Rindt és 1972-ben, Emerson Fittipaldi révén, illetve három konstruktőri címet, az 1970-es, 1972-es és 1973-as évben. Ráadásul ékforma karosszériájával és oldalt elhelyezett hűtőradiátoraival gyökeresen átalakította a korábbi versenyautó-építési elveket, végleg nyugdíjazva a klasszikus szivarformát.