Mi lesz a Saabbal, ha megmenekül?
A holland Spykernek határozott tervei vannak a svéd prémium-márka fejlesztésére, ha netán sikerülne megállapodnia a General Motorsszal.
Úgy tudjuk, a hollandok elsősorban a hobbiterepjáró-vonalat szeretnék erősíteni: a 9-4X lenne az első modell, amelyet az új tulajdonos mindenképp gyártásba küldene. Az Opel Antarával közeli rokonságban álló típus fejlesztési munkálatai lényegében lezárultak, de a gyártás előkészítésére és az utolsó simításokra már nem maradt pénz, így a Spykernek még bele kellene ölnie a típusba néhány százmillió eurót, hogy a forgalmazás megindulhasson. Szintén lényegesnek tartják, hogy minél hamarabb megjelenjen a 9-3-as következő generációja – ahogy a fejlesztés most áll, erre valószínűleg 2012-ben kerülhetne sor. Más típusokra viszont a süllyesztő vár akkor is, ha a Saab megmenekül. Ilyen a 9-1 tervezet, amely egy kompakt Saab lett volna, a Volvo C30, az Audi A3 és a BMW 1-es sorozat közvetlen ellenfele.
A GM eddig annyi engedményt tett, hogy a korábbi, 2009 december 31-ei eladási határidőt kitolta, így lesz idő tovább tárgyalni a Spykerrel, bár ugyanakkor a Saabnál folytatják a gyár bezárásának előkészítését, ha mégsem tudnának megállapodásra jutni a holland sportkocsi-gyártó képviselőivel.