A Honda Jazzt kell lenyomnia az új modellnek, de van benne valami közös a Rolls-Royce Phantommal is: az ajtók működése.
Az első generációs Merivának még nem volt szüksége műszaki érdekességekre: elég volt, hogy egy vadonatúj kategóriába tartozott. Ez volt az egyik első kisautó-méretű egyterű, ám a 2002-es premier óta igencsak megerősödött a konkurencia, így ennyi már nem elég a vásárlók ingerküszöbének eléréséhez. Az Opelnél ki is találták, hogyan tudják kiemelni a második generációt a tömegből. Leporoltak egy ősrégi ötletet – a hátrafelé nyíló hátsó ajtókét, amelyet az 1940-es évek óta legfeljebb méregdrága luxusautókon láthattunk – és FlexDoor néven megpróbálják újdonságként tálalni.
Ez a megoldás elvben kényelmesebb beszállást tesz lehetővé a hátsó ülésekre, bár az összes előnye úgy érvényesülhetne tökéletesen, ha a B oszlopot elhagyták volna – amire persze nem került sor. A közel derékszögben nyíló ajtók persze így is könnyű pakolhatóságot sejttetnek, de az az érzésünk, hétköznapi használatban még hasznosabbak lesznek a külön-külön, több mint 30 centis úton előre-hátra tologatható ülések. Ez utóbbi megoldás sem úszta meg, hogy ne kapjon hangzatos elnevezést: az Opel FlexRail-nek nevezi.
Az adatok nagy részével még adós az Opel, csak annyi biztos, hogy az új Merivába 75 és 140 lóerő közötti teljesítményű motorok kerülnek. Az alapváltozatokban valószínűleg a már ismert 1,4 literes benzines, és 1,3 literes dízelmotorokkal találkozhatunk, a legerősebb modellbe viszont egy új, 1,4 literes, 140 lóerős turbómotor kerül majd, amely az Opelnél a régi 1,8 literes blokkot váltja.
A Meriva ránézésre jól passzol az Insigniával és az Astrával megkezdett Opel stílusvilághoz. Itt is felbukkan az egyen-hűtőmaszk és a mendulavágású fényszórók – egy kicsi lépcsővel az alsó szélén – de a tervezők láthatóan megpróbáltak egy kis egyéniséget csempészni az összképbe. Ha már amúgy is furcsán nyílnak a hátsó oldalajtók, itt rúgták fel egy picit a szokványos vonalvezetést az ablakok alsó peremébe iktatott lépcsővel, ami mellesleg az amúgy elég alacsonyan induló ablaksáv felületét is megnöveli.
Egyelőre sok a hiányzó részlet, de miután a Meriva élő premierjét csak a március eleji Genfi Autószalonon tartják, bőven van még lehetőség információ-csepegtetésre.