Több ezer Hyundai és Kia került Szomália partjainál a tengeri rablók kezére, amikor elfoglalták az Asian Glory nevű teherhajót.
Csak idő kérdése volt, hogy mikor kerül kalóz-kézre egy autószállító, hiszen a Szomália partjainál garázdálkodó fegyveresek rendszeresen foglalnak el nagyobb teherszállító hajókat váltságdíj reményében, a legtöbb autógyár pedig ezen az útvonalon küldi Kelet-Ázsiában gyártott modelljeit Európába, illetve a Közel-Keletre. A brit zászló alatt utazó Asian Glory összesen 2405 dél-koreai autót szállított a szaúdi Dzsiddába, amikor az indiai óceánon elfoglalták. Az autószállítóért valószínűleg jelentős váltságdíjat követelnek majd, hiszen mind a hajó, mind a rakomány meglehetősen értékes.
Jelenleg 13 hajót, és mintegy 300 tengerészt tartanak a hatalmukban a szomáliai kalózok, annak ellenére, hogy számos hadihajó állomásozik a környéken, pont a kalóztevékenység megfékezése érdekében. Ugyanakkor általában csak az értékesebb hajókat tartják meg – az Asian Glory elfoglalása után például elengedték a három nappal korábban elrabolt pakisztáni Sazaibot, amelyet lényegében a második támadás bázisául használtak.