Impreza R205: a legdurvább utcai Subaru

2010.01.09. 08:15

Rendszámot viselhet, de a WRX STi legújabb változata mégis inkább versenyautónak tűnik.

Az R, vagyis Road Sport 205 minden lényeges kiegészítőt tartalmaz, amit a gyári tuningcég, az STi az Imprezához pillanatnyilag kínál, sőt, egy-két alkatrészt kifejezetten ehhez a kivitelhez készítettek. A kétliteres bokszermotor 325 lóerős, és 431 Nm a maximális nyomatéka, ami a vadonatúj, golyóscsapágyas turbófeltöltőnek, az átprogramozott motorvezérlésnek és a kis ellenállású kipufogórendszernek köszönhető. Ehhez járul az STi kőkemény sportfutóműve, külön torony- és alsó futóműbekötés-merevítésekkel, a 18 hüvelykes felnik 245/40-es gumiabroncsokkal, és a Brembo fékrendszer 6 dugattyús első, és 4 dugattyús hátsó féknyergekkel.

Ehhez képest az R205 nem igazán feltűnő jelenség: ennyi légterelő egy sima WRX-en is van, legfeljebb az felnikről és a feliratokról ismerik majd fel a fanatikus Impreza-rajongók – leginkább Japánban. Az R205 ugyanis korlátozott példányszámban készül, és csak Japánban lesz kapható, így Európába legfeljebb néhány példány jut, szürkeimportőrökön keresztül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.