Itt látható az új Ford Focus
A harmadik generáción érezni az izzadtságszagot. Az volt a feladat, hogy a világ minden táján eladható legyen, így a tervezők megpróbálták a lehetetlent: mindenkinek tetsző, mégis érdekes autót alkotni.
A végeredmény furán kaotikus. Oldalt például elindul hátulról egy él a fényszóróktól, majd eltűnik, és csak elöl jelenik meg a folytatása, középütt viszont a kilincseket köti össze egy borda, néhány centivel lejjebb. Külön-külön mind a két formai elem megállná a helyét, de ahelyett, hogy erősítenék egymást, zavarossá teszik az összhatást. Ugyanez van elöl is, ahol a trapéz-alakú alsó légbeömlőt két, a motorháztető éleit folytató borda vágja el.
A korábbi autókból is meg kellett tartani valamit, így a tető és az oldalablakok vonala, illetve a hátsó sárvédő-ívek kialakítása emlékeztet a második generációs Focuséra, ugyanakkor az első sárvédő-ívek teljesen más kialakításúak, mint a hátsók. A legegyénibb részlet az autón talán az ötajtós kivitel hátsó lámpája. Mintha ráolvadt volna az autó sarkára egy nagyobb nyalóka, miközben az autó hátramenetben száguldott: látszatra teljesen amorf – hasonlót nem nagyon mert még szériamodellre rakni egyetlen gyártó sem. Ez azonban inkább szabályt erősítő kivlétel: a harmadik Focus láttán fel sem merült bennünk, hogy akár csak tized annyira meglepő, vagy eredeti lenne, mint az első generáció a maga idejében.
A bemutatót Detroitban tartja a Ford, így egyelőre csak az amerikai változat néhány adatát ismerjük. Odaát egyelőre egy 2 literes, közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérlésű négyhengeres lesz az alapmotor, 155 lóerővel és 191 Nm csúcsnyomatékkal. Így csak sejthető, hogy a jövőbeli változatokba a turbós Ecoboost benzinmotorok, illetve a jól bevált 1,6 és 2 literes PSA-Ford dízelmotorok is bekerülnek majd.
Az új Focustól sokat vár a Ford: a típust igazi világverőnek szánják, gyakorlatilag egy időben, 2010 közepe táján kezdik el gyártani az Egyesült Államokban, közelebbről Michiganben, és a franciaországi Saarlouisban, de egy-két éven belül Oroszországban és Kínában is megkezdik a forgalmazását. Így a Ford sorsát nagyban befolyásolja, hogy a Focus mennyire bizonyul versenyképesnek a Honda Civichez, a Chevrolet Cruze-hoz, a Renault Mégane-hoz vagy éppen a Volkswagen Golfhoz képest.