Külföldön olcsóbban gyárthatná a Cliót a francia cég, az államfő a támogatások megvonásával próbálja akadályozni a típus áttelepítését.
Nicolas Sarkozi találkozóra hívta a Renault elnökét szombatra, hogy megpróbálja eltántorítani a gyártás külföldre költöztetésének tervétől. A francia vállalattól ugyanis olyan pletykák röppentek fel, amelyek szerint a Clio gyártósorait a cég egyik külföldi gyárába szállítanák, például Szlovéniába vagy Törökországba, ahol kedvezőbbek az adók és alacsonyabb az átlagbér, így jövedelmezőbbé válhatna a típus előállítása. A francia kormány viszont érthető módon azt szeretné elérni, hogy egyetlen további munkahely se szűnjön meg az országban, főleg most, hogy a válság következtében amúgy is növekedett a munkanélküliség.
Az elnöknek egyetlen komoly aduja van, és ezt próbálja most kijátszani Carlos Ghosn ellenében: azzal fenyegetheti a Renault-t, hogy a továbbiakban megvonja az összes támogatást a cégtől. „Nem adunk pénzt az autógyártóink megsegítésére, azért, hogy utána elvigyék a gyártást külföldre” – nyilatkozta az államfő. A Renault részéről egyelőre csak annyit mondtak, hogy sokféle tervet felvázoltak a Clióval kapcsolatban, de még nem döntötték el, hogy melyiket hajtsák végre. Ugyanakkor a gyártó egyértelművé tette, hogy az elsődleges cél a gyártás gazdaságosságának javítása.