Izmosodik a Peugeot kis dízele

2010.01.18. 16:59

Az 1,6 literes HDi eddig is könnyedén megbirkózott akár egy Citroen C5-össel, vagy Peugeot Partnerrel, de az új változat még nyomatékosabbnak ígérkezik.

A kis dízel teljesítménye nem nőtt igazán látványosan – 110 helyett 112 lóerős lett – viszont a maximális nyomatéka 240-ről 270 Nm-re emelkedett, és a karakterisztikája is az előnyére változott. A csúcsteljesítménye is alacsonyabb fordulatszámnál – percenként 4000 helyett 3600-on – jelentkezik, és már 1000-es fordulaton megjön a legnagyobb forgatónyomaték fele, 135 Nm. Mindehhez sokkal mélyrehatóbb változtatásokra volt szükség, mint gondolnánk. Átalakították az égésteret, kisebb tehetetlenségűre cserélték a turbófeltöltőt, és nagyobb nyomásúra a befecskendezőrendszert, csökkentették a motor sűrítési viszonyát és változtattak a feltöltés paraméterein is, hogy mindezzel hatékonyabbá tegyék az égésfolyamatot.

Az átalakított motort elsőként a Peugeot 308CC kapja meg, de a későbbiekben lassanként mindenütt kiváltja a régebbi, 110 lovas kivitelt a franciák modelljeiben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.