Karbonba öltözött a Toyota-Subaru sportkocsi
Még meg sem jelent az FT-86 szériaváltozata, de Tokióban mégis kiállítottak egy szénné tuningolt prototípust.
A Toyota a Tokyo Auto Salonon, ami elsősorban a belső piacnak szól, az idén több sportos modellt is kiállított, ami jól mutatja, hogy mennyire igyekeznek megszabadulni az utóbbi években kialakított unalmas arculatuktól. Az MR2 és a Celica kivégzése óta azonban nincs elérhető sportkocsija a cégnek – a Lexus LF-A nem számítható ebbe a kategóriába – így inkább kiállították a jövő ígéretének számító FT-86-ot. A hátsókerék-hajtású, kétliteres Subaru boxermotorral hajtott kupé már a tanulmány-változat bemutatásakor beindította a sportkocsi-rajongók fantáziáját, és a Toyota most erre3 az érdeklődésre játszott rá. Készítettek az autóhoz karbonszálas motorháztetőt, sportos légterelő-készletet, szélesített futóművet és sárvédőket, és hatalmas kerekeket szereltek fel, így a Toyota jövőbeli kupéja – amely, valljuk be, egy picit ingerszegényre sikerült – feltűnő jelenség lett.
Egyelőre csak vázlatos információink vannak arról, hogy mi is rejtőzik a látványos burkolat alatt. A Subarutól származó hajtáslánc azonban izgalmas lehetőségeket tartogat: a kétliteres bokszermotor legerősebb, turbós változataiból erőlködés nélkül kihozható több mint 300 lóerő, így az FT-86 akkor is kiváló tuning-alanynak ígérkezik, ha a gyáriak csak gyengébb motorokat szerelnek bele. Az egyetlen szépséghibája, hogy még legalább egy évet kell várni, mire megvásárolható lesz.