Az Ibiza FR előző generációjából már készült dízelmotoros kivitel, mostantól ismét jön egy ilyen modellváltozat.
A Seat kisautójának megfizethetőbbik sportváltozata eddig csak 1,4 literes, turbós-kompresszoros benzinmotorral készült, de most megérkezett a dízleváltozat, amely nem csak gyors, de még étvágytalan is. A tervezők messze nem az elérhető legerősebb dízelmotort választották az FR-hez, de a 143 lóerős kétliteres is épp elég, hogy elfüstölje az első gumikat – legalábbis erre utal a 320 Nm-es csúcsnyomaték. Az autó akár 8,5 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet, és 215 km/h-val képes haladni, ami különösen annak fényében kiváló eredmény, hogy a gyűári átlagfogyasztási adat 4,5 liter 100 kilométeren, és a szén-dioxid-kibocsátás is 119 g/km-en tartható.
Az az érzésünk, a nem is olyan távoli jövőben egyre gyakrabban találkozhatunk majd ilyen spórolós sportmodellekkel, hiszen egy ilyen autóval egyszerre teljesíthető az EU szén-dioxid-normája, és ugyanakkor azok számára is megoldás lehet, akik szeretnek lendületesen közlekedni.