Kontinensünkön is milliós nagyságrendű autót érinthet a beragadó gázpedálok problémája, de európai modellek forgalmazását nem kell felfüggeszteni: a hibára hajlamos alkatrészeket már az aktuális típusok egyikébe sem építik be.
A Toyota szóvivője szerint egyelőre még nem mérték fel, hogy pontosan hány autóra kell kiterjeszteniük a visszahívást Európában, de több típusban is felhasználták azokat az alkatrészeket, amelyek egyes esetekben a gázpedálok beragadását okozhatják. Japán lapértesülések szerint mintegy kétmillió autóról lehet szó csak az Atlanti-óceánnak ezen a partján, és ehhez jön még az Észak-Amerikában visszarendelt 2,3 millió jármű. A költséges lépésre azonban mindenképp szükség van: csak így lehet elkerülni, hogy a gyártó hírnevén, amely nagy részben a Toyoták megbízhatóságról szóló legendákra támaszkodik, maradandó csorba essen.
A japán gyártó az utóbbi években viszonylag sok autót volt kénytelen visszahívni: az Egyesült Államokban minden vetélytársát megelőzte ebből a szempontból. A kritikusok szerint mindez annak köszönhető, hogy a cég túlzottan fontosnak tartotta a növekedést, és így nem fordított elegendő figyelmet az alapos típusfejlesztésre. Ennek köszönhetően viszont olyan hibák maradtak az autókban, amelyekre már csak a használat során derül fény.