A Sport Tourer elnevezés erős túlzás: a puttonyos Ibizában nincs semmi sportos, de családi autónak már épp megteszi.
A kombi érkezése nem meglepő: a tavaly őszi IBZ tanulmány láttán már biztos volt, hogy lesz egy ilyen kivitel is. A dögös részletek nagy része persze lemaradt, a kerekek jóval kisebbek lettek, és az autó orra is a többi Ibiza változat sémáját követi, azaz a szokatlan belső szerkezetű fényszórók és az éles motorháztető sem került át a valóságba, de a karosszéria hátsó része mit sem változott a tanulmányhoz képest. Az összkép érzésünk szerint egy kissé esetlen lett, így a Sport Tourer elsősorban praktikus értékeire számíthat a vásárlókért folytatott harcban.
Az autó hossza 4,32 méter – néhány éve még a kompakt kategóriába soroltuk volna – de ennek megfelelően az Ibiza utasteréhez tisztességes méretű raktér társul. A 430 liter ugyan messze van a kategória legjobbjától, de négy személy csomagjainak akár egy hosszabb nyaralás erejéig is elegendő, és a kombi-kialakítás miatt viszonylag rugalmasan bővíthető, akár az övvonal fölé pakolva, akár a hátsó ülések lehajtásával. A motorválaszték nem különbözik jelentősen a többi Ibiza-változatétól, bár a kombi bevezetésével egy időben e típusban is megjelenik az 1,2 literes, 105 lóerős TSI turbómotor, és az 1,6 literes VW dízel 90 lóerős változata.
A Seat sokat remél a kombi Ibizától: más gyártóknak, például a Peugeotnak, a Renaultnak, illetve házon belül a Skodának sikert hozott a kombi nagy-kisautók kategóriája, és a Seatnál is az eladások javulására számítanak az ST révén. Az persze továbbra is kérdéses, hogy az Ibiza fura stílusában előadva mennyire lehet sikeres az amúgy bevált koncepció.