Tömegeket bocsát el az Opel
8300 főt tesz utcára a GM német leányvállalata, és közben milliárdos hitelekért kalapozik Európában.
Az Opel vezérigazgatója, Nick Reilly kihirdette végleges programját. Két éven belül nyereséget ígér, de ehhez 3,3 milliárd eurónyi hitelre van szüksége. A rüsselsheimi cégvezetés azoknak az országoknak a segítségével szeretne hozzájutni a szükséges pénzösszeghez, amelyekben Opel-gyárak működnek. Azt remélik, Nagy-Britannia, Spanyolország, Lengyelország és Ausztria legalább 1,2 milliárd eurót dob majd össze, míg Németországtól egymagában 1,5 milliárd eurót várnak, hitelgaranciákban. Ez annyit jelent, hogy az amúgy hitelképtelen cég hozzájutna a teljes megújuláshoz szükséges pénzösszeghez, és végrehajthatná azt az intenzív modellváltási programot, amelyet Reilly felvázolt.
A tervek szerint az idén nyolc, jövőre négy vadonatúj Opel modellt mutatnának be. Ezzel a jelenleg kapható modellek mintegy 80%-át leváltják, sőt, bővíthetik is a kínálatot. Reilly hangsúlyozta, hogy igyekszenek házon belül fejleszteni, de ha egy-egy modell műszaki alapjai máshonnan érkeznének, azokat is a saját stílusában dolgozza át az Opel, hogy a kész termékben ne legyen érezhető az idegen hatás. Az persze kevéssé valószínű, hogy az Opel ne használná ki a GM globális platformjaiban rejlő lehetőségeket.
Bár az utóbbi hónapokban kevés szó esett az Opel anyagi helyzetéről, a cég helyzete korántsem stabil. Az amerikai anyavállalattól nem kaphat pénzt, és jelentős kapacitásfeleslegtől kell megszabadulnia, hogy hosszabb távon képes legyen saját maga fenntartására. Ennek köszönhető, hogy csak Németországban 4000, Európa-szerte pedig 8300 főt tesznek utcára a költségek csökkentése érdekében, elsősorban Nyugat-Európában, ahol a magasabb bérszínvonal miatt nagyobb megtakarítás várható.