Tíz év után ismét alaposan átdolgozták a Lotus legnépszerűbb sportkocsiját. A forma egyszerűbb és hatékonyabb lett, és a hajtásláncon is csiszoltak, de a bevált lényeg nem változik: a pillekönnyű alumíniumváz maradt, amilyen volt.
Az Elise 1996-ban jelent meg a Lotus választékában, és szinte azonnal ki is húzta a céget a csávából: a középmotoros gép olcsó volt, de elődjével, a fronthajtású Elannal szemben komoly sportkocsiként viselkedett. Az első komoly felújításra 2000-ben került sor – ekkor változtattak a formaterven –, majd az MG-Rover hanyatlásával a régi K sorozatú motorok helyett a Toyota 1,8 literes négyhengereseit kezdték használni. A mostani felújítás is egyértelműen evolúciós jellegű: áttervezték a műanyag karosszériaelemeket, változtattak a motorkínálaton, és átdolgozták a váltót, így a típus a következő években is állhatja a sarat a vetélytársakkal szemben.
A lesimított orr-rész és az új, LED-es lámpák miatt az új változat egyfelől jobban emlékeztet a nagyobb Evorára, másrészt aerodinamikailag is hatékonyabb: állítólag 4%-kal sikerült csökkenteni a légellenállást, ami tényleg nem sok, de valamennyit segít a fogyasztás csökkentésében. Az 1,8 literes alapmotort a Toyota Aurisban használt 133 lóerős 1,6 literesre cserélték, a 192 lóerős és a kompresszoros, 217 lovas, 1,8 literes Toyota-motorokhoz viszont alig nyúltak a tervezők. Az összes motorhoz új, sűrű áttételezésű, hatsebességes váltót illesztenek.
A felújított Elise-t márciusban kezdi forgalmazni a Lotus, bár azt egyelőre nem tudni biztosan, hogy a balkormányos változat mennyit késik – ha egyáltalán késik – a jobbkormányoshoz képest.