Profi vezetők a Jaguar élén
Tapasztalt szakembereket állított autógyártó részlege élére a Tata: az ex-Opeles Carl-Peter Forster a teljes részleg vezérigazgatója lesz, a Jaguar és a Land Rover vezetését pedig Dr. Ralf Speth veszi át.
Mindkét szakember ugyanott, a BMW-nél kezdte a pályafutását, és mindketten részt vettek a német gyártónak abban a szerencsétlen kalandjában, amely végül a Rover eladásához, illetve csődjéhez vezetett. Forster akkortájt termelési igazgató volt, Speth pedig a Land Rover alelnökeként dolgozott. Forster később a GM-nél csinált karriert – 2000-ben igazolt az Opelhez, és csak 2009 végén mondott fel, miután az amerikai cégvezetés megtagadta németországi részlegének vezetését. Speth eközben a Land Rovernél maradt a Ford irányítása alatt is, különböző vezető beosztásokban.
Most ketten vezethetik majd a Tata autóipari offenzíváját: Forster a stratégiai irányítást veszi át, míg Speth a Jaguar és a Land Rover részlegek működéséért felel majd. Az indiai vállalatóriás célja, hogy brit luxusmárkáit és a Tata márkát is sikeres, nemzetközileg elismert és versenyképes autógyártókká tegye a következő évtized során. A két menedzsernek nem lesz könnyű dolga: bár a Nano révén a Tata is egyre ismertebb, ahhoz, hogy igazán versenyképessé tegyék, gyakorlatilag egy teljes modellpaletta kifejlesztésére lenne szükség. A Jaguar és a Land Rover megerősítése sem egyszerű feladat: bár az ismertséggel itt nincsen baj, az utóbbi másfél-két évtizedben sokat kopott a két angol márkanév jó híre.