Aki azt hitte, hogy az egyesek szerint csak egyfajta módosított hibridnek, mások szerint a valóban használható elektromos autó előfutárának tekinthető Chevy Volt-Opel Ampera-vonal elhalt valahol a GM feneketlenül mély redőiben, az téved. Persze amióta szóba került az Opel eladása, azóta nem szokás a két márkát még csak távolról sem együtt emlegetni, de mindannyian tudjuk, hogy az említett két kocsi egy és ugyanaz.
Akár így, akár úgy, de az elektro-benzines félhibridek, azaz az Opel szerint nyújtott hatótávolságú elektromos autók lassan egész családdá növik ki magukat a GM tálcáján, s a legszebb, hogy mindez úgy történik, hogy egyet sem adtak még el egyikből sem. A legújabb, az Amperánál nagyobb tanulmánykocsit az idei Genfi Autószalonon vezeti elő az Opel.
Az Amperával ellentétben – amelyet a megfelelő akku megszületésének pillanatában akár gyártásba is lehetne venni – ez csak egy lehetőségeket boncolgató tanulmány. A GT-E nagyjából akkora, mint az Insignia, a légellenállási együtthatója azonban páratlan – 0,22-es.
Mondjuk ki – üreges gipszmodellről van csupán szó, belső tér és mechanika nélkül, a koncepció csupán annyiban érdekes, hogy felvillantja azt a design-irányt, amerre az Opel tart. Nézzék a szárnyprofil forma fényszórókat és hátsó lámpákat, kicsusszanó orremblémát (itt az első villanymotor a háromból), amelynek oldalában ott a töltőcsatlakozó, a markánsan csücsörítő maszkot, a kis légellenállás érdekében plexivel fedett alukerekeket, a kocsi arányait – gyönyörű az egész. És állítólag megvalósítható lenne.
A legnagyobb problémát az jelentette, hogy a kellően áramvonalas formához magas, elvágólagos segget kellett volna kialakítani – gondoljanak valami extrém Toyota Priusra, Honda Insightra, na, valami olyan. Az meg nem szép. Itt jön a trükk – a kocsi hátsó kerekei mellől kis flepnik (aeroblades – levegőpengék?) csúsznak ki hátrafelé (megvan a további két villanymotor), amelyek becsapják a menetszelet, de állítólag valami iszonyú trükkösen.
Mivel mi, internetes újságírók az Opel Hungarynél csücsülve tudtuk meg a dolgokat a GT-E-ről, hiszen internetes konferencián mutatták be az autót, ezért kérdezhettünk is. Egy angol újságíró a technikára, néhány szükségtelen, más országból érkező kérdés után a magyar Vezess az autó tömegére s a felhasznált anyagokra volt kíváncsi, a Totalcar pedig azt firtatta – mivel a Volt első bemutatásánál erre beígért másfél év már letelt –, hogy mikorra lesz meg a szükséges akkutechnológia a kocsihoz. Sokat nem tudtunk meg, nem véletlenül nem esett sok szó a műszaki paraméterekről a légellenálláson kívül a sajtókonferencia során – ez csak egy designmodell, a nyújtott hatótávolságú elektroautók ügye még mindig a ködös messzeségben kutatható csupán.