Ilyen egy igazi élményautó
Nincs sok száz lóerő, sem gigantikus kerekek vagy tányérnyi féktárcsák, csak fékevesztett száguldás az aszfalt felett három centivel. A Hyper Pro Racer egy gokart, egy Ariel Atom és egy motorkerékpár perverz, de zseniális keveréke.
A gokart jó móka, de elég védtelen, általában nem is túl gyors, és lényegében nincsen futóműve. A Hyper Pro ausztrál készítői ezeket a korlátokat próbálták átlépni. A csöppnyi kerekek és az együléses elrendezés megmaradt, de a jármű rendes acélcső vázszerkezetet kapott, amely egyben FIA-homológ bukókeretnek is számít. A térhálós váz az Ariel Atom megoldására emlékeztet, bár jóval keskenyebb és rövidebb annál. Ezen kívül tisztességes futóművet kapott a Hyper Pro, elöl keresztlengőkarokkal és egy központi rugóstaggal, hátul pedig rugózó híddal. A hajtást egy Yamaha WR450 krosszmotorblokkra és a hozzá való, ötsebességes, szekvenciális váltóra bízták, a lassulásról pedig négydugattyús féknyergek és hűtött féktárcsák gondoskodnak.
A gép így menetkészen 175 kilogrammot nyom, a motor mintegy 55 lóereje úgy gyorsítja – legalábbis kisebb sebesség mellett –, mint egy valódi sportkocsit. A Hyper Pro azonban nem attól félelmetes, hogy abszolút értékben mennyire gyors, hanem az élménytől, amit nyújt: a gokartozás közvetlenségét nyújtja, többszörös sebesség mellett. Egy ilyen szupergokart persze egyáltalán nem olcsó: a hobbiversenyzésre szánt, Racer S jelzésű alapváltozat ára átszámítva 5,3 millió forint körül van, a komolyabb, hegyiversenyzésre felkészített Racer R ára pedig nagyjából egymillióval még több.