A General Motors és a Spyker aláírta a végleges szerződést, így a svéd autógyár egyelőre biztonságban van.
„Mától arra fordítjuk minden energiánkat, hogy a Saab nyereséges és hosszabb távon is fenntartható vállalattá váljon. Meg szeretnénk erősíteni a Saab-tulajdonosok és autóik közti érzelmi köteléket, és azokra a területekre próbálunk koncentrálni, ahol hagyományosan erős a Saab: az eredeti ötletek megvalósítására, a repülőipari hagyományokra, a környezettudatos tervezésre és az autósportra” – mondta a Spyker vezérigazgatója, Victor Müller.
A Saab vezetésével a nemrégiben lemondott korábbi vezérigazgatót, Jan Ake Jonssont bízzák meg, akinek az lesz az első feladata, hogy a csődvédelem alól kikerülő cégnél ismét felpörgesse a termelést. A rövid távú esélyek jók, hiszen az új 9-5-ös korszerű modell, így jelentősen növelheti az eladásokat, de más, gyakorlatilag kész modellek is csak a bemutatásra várnak. Az év második felére elkészülhet a 9-5 kombi változata, és a 9-4X fejlesztése is befejeződött, csak a gyártást kell megindítani a General Motors mexikói üzemében.
A további fejlesztések anyagi háttere már jóval bizonytalanabb: a 9-3 utódja és az egyelőre csak ígéretek szintjén létező prémium kisautó elkészítésére csak akkor van esély, ha a következő két évben sikerül megtöbbszörözni az eladásokat és nyereségessé tenni a Saab működését. A svéd gyártó tavaly alig 40 ezer autót adott el, pedig a gyár elvben ennek a mennyiségnek akár a háromszorosát is előállíthatná. A Spykernél azonban abban reménykednek, hogy hamar sikerül visszatérni a válság előtti, évi 100 ezret is megközelítő gyártási szinthez.