A Meriva és a Zafira OPC változatait eddig is inkább csak az arculat kedvéért gyártották, és most, hogy az átlagfogyasztás csökkentése a készülő EU-szabályozás miatt fontos lett, el is tűnik mindkettő.
A sportos modelleket készítő OPC részleg vezetője, Klaus Nücher foglalta össze, hogy miért döntöttek így: „Azokra a modellekre koncentrálunk inkább, amelyek sportosabb karakterűek.” Ez annyit jelent, hogy a Corsából, az Astrából és az Insigniából a jövőben is készül majd brutális verzió, viszont a többi modellt békén hagyják a gyári tuningmesterek. Aki ilyesmire vágyik, a jövőben legfeljebb külső tuningcégektől rendelheti meg, a többiek pedig kénytelenek lesznek megelégedni az erősebb szériamodellekkel. Az új Meriva legerősebb változatába az 1,7 literes Opel dízelmotor kerül 145 lóerővel, a benzinesek között pedig egy 1,4 literes, 140 lóerős turbómotor jelenti a csúcsot.
Az autógyártók egyelőre kevés jelét adják, hogy az erősebb, nagyobb fogyasztású modellváltozatok fejlesztését hanyagolnák, de az az érzésünk, ilyen bejelentésekből 2012 után egyre többel találkozhatunk majd, hiszen a gyártóknak az az érdeke, hogy nagyon kis fogyasztású autókat állítsanak elő olcsón, minél nagyobb haszonnal, ami jelenleg leginkább a teljesítmény visszafogásával lehetséges.