Működik a benzin-elektromos Opel

2010.02.26. 17:11

Saját erejéből megy a Genfi Autószalonra az Opel Ampera szériaváltozatának prototípusa, hogy demonstrálja, a konnektorból tölthető hibridhajtás életképes.

ampera0

A Rüsselsheim és Genf közötti, durván 600 kilométeres távolságot Gherardo Corsini, az Opel villanyautó-fejlesztési igazgatója teszi meg az autóval. Az első 60 kilométert elvben még károsanyag-kibocsátás nélkül, teljes egészében elektromos üzemben teszi meg a jármű, ez után kezd áramot fejleszteni a villanymotorok számára a beépített benzinmotor. Így további 500 kilométert mehet az Ampera, mielőtt rá kellene kötni egy konnektorra, illetve újra kéne tankolni a benzintartályt. Így az utat egyetlen megállással megteheti, már ha minden a tervek szerint működik.

Az Amperán amúgy nem változott sok részlet, amióta tanulmányautóként bemutatták: lényegében egy Chevrolet Volt, eltérő orr- és farkialakítással. A kerekeket ugyan kisebbekre cserélték és néhány ponton alakítottak a lámpatestek berendezésén, de a változtatások nagy része nyilván a hajtásrendszert érintette, amelyen még rengeteget kell dolgozni, mielőtt 2011 vége felé beindulhat a gyártás. A konnektoros hibridek kapcsán persze számos, egyelőre megválaszolhatatlan kérdés merül fel. A siker elsősorban azon múlik, hogy az árképzése milyen lesz, és ebben a tekintetben nem túl jók a kilátások. Az autóba ugyanis óriási lítiumion akkumulátor kerül, amely rengeteg helyet rabol, nehéz, és egyelőre igen drága a gyártása. Mindez pedig kisautós helykínálatú középkategóriást sejtet, luxusautóáron – bár mi drukkolunk, hogy ne így legyen.