Razzia a Toyota beszállítóinál
Hiába Toyoda Akio megható szavai. A Toyota alapítójának unokája nem nyerte el az amerikai kongresszus bocsánatát.
Akio előbb konzultált Ray LaHood amerikai közlekedési miniszterrel, ahol kihangsúlyozta: a jövőben nagyobb figyelmet szánnak az amerikai közlekedési minisztériummal való együttműködésre, majd a washingtoni Capitolium épületében jelent meg. A Toyota vezére felolvasta bocsánatkérését a vállalat autó visszahívásai-, és a technikai hibákból származó balesetek miatt. Ezután felelt az őt faggató képviselők kérdéseire, akik erősen kritizálták a gyár, visszahívásokhoz való viszonyát.
A kongresszus meghallgatta azt a Fe Lastrellát is, aki családja négy tagját vesztette el egy a Toyota hibás gázpedálja által okozott balesetben. Ez az eset indította el a hatóságok vizsgálatát, melyben kiderült, hogy a gyár autóinak meghibásodása legalább negyven ember haláláért lehet felelős az Egyesült Államokban.
Jim Press, a Toyota amerikai részlegének volt vezetője is megszólalt az ügyben. Véleménye szerint a Toyota, 2005-ben indított költségcsökkentési stratégiája tehető felelőssé a történtekért. Akkor ugyanis 10 milliárd dolláros megtakarítási programot kezdeményezett a cég akkori elnöke, Vatanabe Kacuaki.
New York államban most bűnügyi nyomozást indítanak japán gyár ellen. Az FBI a Toyota amerikai besszállítóinál már házkutatást tartott. A trösztellenes vizsgálat a Yazaki, a Tokai Rika, valamint a Denso vállalatát érintette.
A világ legnagyobb autógyárának eladásai várhatóan 30-40 százalékkal esnek vissza februárban. A japán gyár presztizsének csökkenése pedig meglehetősen jól jöhet a sínylődő amerikai autógyáraknak.