Mi van a lyukas zseb alján?
Úgy tűnik, a vártnál mélyebben a zsebébe kell nyúlnia a GM-nek, hogy megmenthesse az Opelt. A hollywoodi sikerfilmeknél izgalmasabb fordulatokkal tűzdelt Opel-mentés újabb fejleményeként bejelentette Nick Reilly, az Opel vezérigazgatója, hogy az eddig beígért 600 millió euró helyett 1,9 milliárd eurót is hajlandók áldozni az európai márka fenntartására.
A tavalyi eladási manőverek során sokszor elhangzott, hogy 3,3 milliárd kell ahhoz, hogy az Opel hosszú távon nyereségessé váljon. Az összeg nagyobbik részét a cégcsoport az európai kormányok által biztosított hitelgaranciák formájában próbálta beszerezni, akik viszont további 415 milliót tartanak szükségesnek. Valószínű, hogy a GM tavalyi trükközése a vevőjelöltekkel nem segítette elő a pénzszerzési köröket, ezért már nagyobb részt is vállalnának, hogy elmozdítsák az egyezkedést a holtpontról.
Ezzel a lépéssel megerősíti az amerikai óriás az európai kistestvér istápolására irányuló szándékait, de nem valószínű, hogy ez maradéktalanul megnyugtatná az Opel alkalmazottjait.